Případová studie: Trigema a.s.

1. POPIS KAMPANĚ

Společnost Trigema a.s. je jedním z předních inovátorů v oblasti bytové výstavby a řadí se mezi tři největší developery především v Praze. Ročně postaví přes 600 bytových jednotek, z toho drtivou většinu postaví právě v Praze. Pro společnost Trigema jsme připravili komplexní kampaň ve virtuální realitě, která měla primárně za úkol zkrátit čas prodeje nemovitosti v rámci developerského projektu CLB@Letňany.

Sekundárním úkolem pak bylo upevnění pozice společnosti Trigema na trhu s developerskými projekty a její prezentace jako trend-settera v oblasti nových technologií.

2. PROBLÉM

Zjistili jsme, že v dnešní době naprostá většina developerů a realitních kanceláří spoléhá na prodej nemovitostí primárně pouze na základě tištěné a outdoorové reklamy. Sekundárně pak na nákladných webových prezentacích a online kampaních, které v potenciálních zájemcích o nové bydlení nevzbudí žádnou emoci.
A emoce je právě to, co prodává! Jen velmi málo lidí si totiž dokáže představit samo sebe v novém bytě jen na základě obrázku, katalogu či reklamy na Facebooku. Zde jsme shlédli poměrně zajímavý paradox, který spočíval ve srovnání s automobilovým průmyslem. Každý zákazník, který si jde zakoupit nový vůz v cenové hladině od 1,5 mil. Kč si tento vůz, dle našich objektivních zjištění, vyzkouší ve formě testvací jízdy. A testovací jízda je v tomto případě to co v zákazníkovi vzbudí emoci, která má tu sílu vůz skutečně prodat. Prodej pouze pomocí offline a online nástrojů (tj. print, PPC a jiné marketingové kanály) by se zde pravděpodobně nikdy neuskutečnil. V prodeji developerských projektů to v současnosti funguje zcela opačne. Veškeré akvizice probíhají pouze online či offline metodami – nikoliv pomocí emoce. Chtěli jsme proto zbořit zažité dogma toho, že byt či dům, existující pouze ve formě půdorysu a vizualizací, nedokáže v klientovi vzbudit tak potřebnou emoci.

Druhým problémem je pak přebytek poptávky nad nabídkou na českém realitním trhu. Součástí strategie pak bylo to, jak přesvědčit zájemce o koupi nemovitosti, že developerský projekt CLB@Letňany je pro ně ten pravý a stojí za to navštívit prodejce osobně na jeho kontaktním místě či showroomu a vytvořit tak relevantní lead.

 

 

3. ŘEŠENÍ

V projektu pro společnost Trigema a.s. jsme uplatnili veškeré naše služby a know-how, které v oblasti VR prezentace nemovitostí nabízíme. Abychom přitáhli pozornost potenciálních zájemců o nové bydlení, zpracovali jsme virtuální 3D modely vzorových bytů pro VR brýle HTC Vive. Virtuální 3D model bytu se pak stal základem našeho multiplatformního řešení, které nám umožňuje exportovat výstupy pro všechny moderní VR platformy jako jsou Google Cardboard, Samsung Gear VR, Oculus Rift aj. a zasáhnout tak co největší možné publikum. Dalším výstupem, který jsme pro společnost Trigema zpracovali je interaktivní virtuální prohlídka, která posloužila jako obsah do kartonových VR brýlí PanoBoard.

Změnili jsme celý proces a filozofii prodeje a rozdělili ji na tři základní oblasti – Attract (zaujmout), Engage (upoutat), Track&Trace (sledovat & analyzovat).

 

3a) ATTRACT

pro společnost Trigema jsme vytvořili interaktivní VR aplikaci s 3D modelem vzorového bytu, která byla prezentována převážně na prodejním místě pomocí brýlí HTC Vive. Díky silnému WOW efektu, který v současnosti virtuální realita nabízí jsme v klientovi vzbudili pozitivní emoci a zájem (attract). Klient, si kromě zmíněného WOW efektu, z prodejního místa odnášel reálnou představu o tom jak byt bude ve skutečnosti vypadat a v neposlední řadě si odnášel s sebou domů kartónové brýle pro virtuální realitu PanoBoard (viz bod 3b. – engage).


(jedná se o realizaci bytového domu Parkapartments Belvedere ve Vídni, developer SIGNA, architekt Renzo Piani)

3b) ENGAGE

Díky našemu zcela unikátnímu multiplatformnímu řešení, kdy exportujeme již jednou vytvořený 3D model bytu na všechny dostupné VR platformy, jsme pro společnost Trigema vytvořili webovou aplikaci se, která obsahovala zjednodušenou formu modelu jenž viděl na prodejním místě tzv. virtuální prohlídku. Klient, vybavený kartonovými VR brýlemi PanoBoard, které si s sebou odnesl z prodejního místa, si takto mohl zmíněný byt prohlédnout ve formě virtuální reality z pohodlí svého domova. Tento bod jsme vnímali jako klíčový, jelikož společnost Trigema mohla pomocí vituální reality komunikovat se svým klientem i po opuštění prodejního místa. Brýle PanoBoard mají díky své charakteristice (pro zobrazení virtuální reality se využívá display mobilního telefonu, který v dnešní době vlastní téměř většina evropské populace) také významný sekundární efekt – virální dosah. Vzhledem k našim pokročilým analytickým nástrojům (viz bod 3c – Track&Trace) dnes víme, že klient ukáže virtuální prohlídku zmíněného bytu až 34 dalším osobám. Jako dokončení je dobré zmínit, že díky dynamickým QR kódům jsme mohli pružně měnit obsah „v brýlích“ v návaznosti na výsledky analytických dat a to v rámci hodin!

UKÁZKA MOBILNÍ VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKY

3c) TRACK&TRACE

Společnost Trigema z VR prezentace udělala aktivní prodejní kanál především díky nasazení analytických nástrojů. Díky nim je možné sledovat konkrétní chování klientů ve virtuální realitě. Příkladem může být to, že v případě, že klient stráví nejvíce času například v dětském pokoji. Tuto informaci následně předá svým obchodníkům a ti už budou vědět na jakou „hrát notu“ v dalším prodeji. Díky vlastnímu analytickému nástroji MARK VR jsme schopni sledovat kudy uživatel v prohlídce chodil, ve které místnosti strávil nejvíce času, která část pokoje ho nejvíce zaujala (výhled z okna, podlaha, vybavení, …) a jaké interakce provedl (preference barvy podlahy, vybavení kuchyně, …). Zjištěné informace jsme zpětně, díky našemu multiplatformnímu řešení, aplikovali na již vytvořené 3D modely a virtuální prohlídky. A to v řádu několika hodin!

 

 

4. Výsledky kampaně

Z vlastních analýz, které jsme prováděli, jasně vyplývá, že 98,7% uživatelů VR aplikace z ní má pozitivní zážitek. A pozitivní zážitky tvoří pozitivní emoce, které jsou velmi důležité pro další obchodní jednání s klientem a také hraji významnou roli při konečném rohodování.

Celkový čas prodeje jednotlivých bytových jednotek se nám podařilo zkrátit o 30%!

 

REKAPITUALCE PROJEKTU CLB@Letňany

Zákazník si může díky virtuální prohlídce či aplikaci udělat dokonalou představu o dispozicích bytu a nemusí se rozhodovat pouze na základě půdorysů či vzorových vizualizací. Byty jsou ve virtuální prohlídce prezentovány jak vybavené, tak nevybavené. Tímto je zaručena dokonalá prezentace toho, jak ve finále bude byt vypadat, což dle průzkumů klienti nedokáží docenit.

  • Interaktivní VR aplikace ve formě 3D modelu vzorového bytu – sloužilo pro aktivní prezentaci při prodeji nemovitostí na kontaktním místě developerského projektu
  • Mobilní virtuální prohlídka – sloužila pro zobrazení v brýlích PanoBoard a zároveň byla umístěna na stránkách projektu CLB@Letňany
  • 2000 ks kartonových brýlí PanoBoard – výroba PanoBoardu v designu developerského projektu CLB@Letňany
  • 28 různých renderů 3D modelu – z vytvořeného 3D modelu, který je základem VR aplikace a virtuální prohlídky jsme udělali také několik renderů pro tištěnou reklamu a online prezentaci
  • VR analytika – sledování a vyhodnocování chování uživatelů uvnitř VR aplikací za účelem optimalizace prodejních procesů po osobní návštěvě zákazníka na showroomu