Střední škola poslala dopis s VR brýlemi

V Americe právě nastává ten čas v roce, kdy doma miliony školáků netrpělivě očekávají obálku o přijetí ze své vysněné střední školy. Studenti, kteří podali přihlášku a byli přijati právě Skidmore College, nacházející se ve státě New York, najdou ve své schránce něco poněkud jiného.

Skidmore College zasílá svým nově přijatým kandidátům, jako součást gratulačního dopisu o přijetí, také propagační 360° VR video. V každé obálce se dále nachází kartónové brýle, známe jako Google Cardboard na kterých je natištěn odkaz jenž diváka nasměruje přímo do 360° videa. Toto video budoucím žákům ukáže jak ve skutečnosti probíhá život na škole a na co se mají „připravit“. Myšleno samozřejmě v tom nejlepším slova smylu.

Tento VR dopis není jen typickou prohlídku střední školy. Luke Meyer, ředitel marketingu říká: „Tohle byla příležitost odpovědět na jednu z nejběžnějších otázek, které nám kandidáti kladou.  Jaké to ve skutečnosti je, být studentem Skidmore?“ Komunikační tým se shodl na tom, že použití tohoto pohlcujícího videa je nejlepší způsob, jak odpovědět na položenou otázku. Nechali jsme je zažít něco, co bylo opravdu autentické a můžou tak vidět sami sebe jako součást Skidmore College.

Nebylo to však poprvé, co americké univerzity použily 360° video k seznámení studentů s prostředím školy. Princeton, Kent State, Yale a mnoho dalších škol již 360° videa využili. Skidmore College jsou ale první, co využili tento způsob jako informaci o přijetí. „Snažíme se vyprávět celistvý příběh, ne jen někoho seznámit s prostředím,“ řekl Luke Meyer.

Celá myšlenka přišla na svět po tom, co si Debra Townsend, viceprezidentka pro komunikaci a marketing,  vyzkoušela na interní schůzi brýle pro vrituální realitu. Ihned viděla způsob, jak se spojit se studenty na úplně jiné úrovni. „Byla to  pro nás zkouška – zjistili jsme, že existuje mnoho způsobů, jak můžeme používat nové technologie pro odlišně cílové skupiny,“ řekla.

Střední škola vidí rozšířenou a virtuální realitu, jako velkou část jejich budoucí komunikace se studenty a absolventy. Diane O’Connor, ředitelka campusu a vztahu s médii říká: „Užitím virtuální reality s brýlemi Google Cardboard nebo studentským časopisem, přinášíme v komunitě tištěné materiály zpátky k životu. Změní to náš celkový přístup ke komunikaci se studenty. Dokud to všechny baví, pak je to právě to, co toužíme dělat.“

 

Která škola bude u nás v ČR první, kdo tuto moderní technologii ke komunikaci se svými studenty využije? Dveře jsou stále otevřené!